7 טיפים לפני הקמת אתר לעסק הקטן 

אם כבר החלטתם שאתם צריכים אתר לעסק שלכם, מזל טוב! אתם משקיעים בפיתוח העסקי שלכם ואין ספק שאתם עושים את הצעד הנכון ואני מזמין אתכם להמשיך לקרוא ולכתוב נקודות חשובות שיעזרו לכם בהשגת אתר מנצח. אם טרם קיבלתם החלטה אם לבנות אתר לעסק שלכם או לא גם אתם מוזמנים להמשיך לקרוא זה יעזור לכם לקבל החלטה ולהיות קצת יותר בעניינים.

אמנם חיוני להחזיק אתר אינטרנט עבור עסק קטן, אך תהליך הפיתוח והדרך על לקבלת האתר יכולה להיות מאתגרת אם אינכם בקיאים בעיצוב או פיתוח אתרים וחלק זה נראה כאב ראש גדול שמראש פחות רוצים להיכנס לתהליך שכזה במיוחד לבעלי עסקים קטנים שזו נראית להם הוצאה גדולה. טיפ ראשון אתר אינטרנט הוא השקעה ולא הוצאה, רשמו לכם בגדול. קחו מחברת או פתחו קובץ google sheets  (בכל זאת אנחנו ב 2022) ורשמו את שבעת העצות שאני נותן לכם במאמר זה, בכך אתם יכולים להבטיח שהאתר שלכם יתחיל לפעול תוך זמן קצר, ויעזור לכם להפיק את המרב מהנכס הדיגיטלי שלכם – אתר האינטרנט שלכם בטווח הארוך.

להבין למה אתכם בכלל צריכים אתר אינטרנט 

לפני שאתם ניגשים להקמת אתר עבור העסק שלכם, וודאו שאתם מבינים מדוע אתם בכלל צריכים אתר אינטרנט. אתרי אינטרנט הם כלי חשוב למעורבות, גיוסי לקוחות, להגדיל את שיעורי ההמרה וליצור נראות דיגיטלית. לכן, זאת השאלה הראשונה שעליה אתם תצטרכו לענות, אם לא תדעו למה אתם בכלל צריכים אתר ייתכן כי תהליך העבודה יהיה ארוך ואתם בעיקר תצאו מתוסכלים מכל זה.

הנה עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון ולענות לעצמכם או לבדוק עם איש המקצוע לפני שמתחילים במחקר לשאלה זו: 

  • מהי המטרה של אתר אינטרנט לעסק שלי?
  • איך זה יעזור למטרות החברה שלך?
  • אילו תכונות ארצה באתר שלי?
  • אילו פעולות הגולשים יוכלו לבצע באתר?
  • כמה זמן נדרש ממני להשקיע באתר בכל יום, והאם אני מוכן לזה?
  • כמה כסף יש לי זמין לעבודות עיצוב או פיתוח?
  • האם יהיו עלויות שוטפות כגון עלויות עבור שרתי אחסון או עמלות תשלומים?

כדאי לעשות תיאום ציפיות מול עצמכם ובמיוחד אל מול אנשי המקצוע, מומלץ לשקול את כל השאלות הללו לפני תחילת הפיתוח האתר שלכם, ברגע שאתם תהיו מוכנים ותדעו למה אתם נכנסים, התהליך יהיה קל וחלק יותר, ולא יהיו לכם הפתעות לא נעימות.

זיכרו את המטרות שלכם

תהליך הקמת אתר אינטרנט עבור העסק שלכם יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד אם אין לכם הבנה בתחום זה יכול להיראות כתהליך ארוך ומסורבל. לכן חשוב לזכור את המטרות שלכם ולהתמקד במה שאתם רוצים שהאתר שלכם יעשה ואילו מטרות הוא צריך להשיג עבורכם ועבור העסק שלכם.

בניית אסטרטגיה לאתר ומיפוי המטרות והצרכים כמו – האם אתם רוצים יותר תנועה לאתר שלך? יותר מכירות באינטרנט? האם אתם צריכים את האתר כדי לעזור בשיווק ברשתות חברתיות? על ידי מענה על שאלות אלו, הקמת אתר אינטרנט הופכת לקלה יותר.

את המטרות יש לכתוב בצורה ברורה ומפורטת כחלק מאסטרטגיה עסקית ודיגיטלית.

מצאו את האדם הנכון לעצב ולפתח את האתר שלכם

אחרי שיש לכם אסטרטגיה, מטרות ואתם יודעים למה אתם רוצים אתר אינטרנט לעסק, הצעד הבא להקמת האתר הוא למצוא את האדם הנכון לעצב ולפתח אותו. דברים שאתם שכדאי לחשוב עליהם כשאתם מחפשים מישהו, מישהו מיומן ומקצועי, בעל מוניטין טוב ושאתם סומכים עליו מהרגע הראשון. לאחר שמצאתם את האדם הנכון, הגיע הזמן להחליט איזה סוג אתר אתם רוצים. ישנם סוגים רבים ושונים של אתרים לעסקים קטנים כמו אתר וורדפרס, אתרי ג'ומלה , אתרי דרופל ואתרי שופיפיי.

ישנם יתרונות וחסרונות לכל סוג אתר שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים על סוג נכס דיגיטלי המתאים ביותר לצרכים שלך.

נקצר ונגיד שהמומלץ ביותר הוא אתר וורדפרס, וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח כשיותר מ-40% מהאתרים בעולם בנויים בפלטפורמה זו, עלויות השקעה נמוכות וקיימים פתרונות כמעט לכל צורך עסקי.

האינטרנט יכול להיות מכריע – בחרו בחוכמה

האינטרנט יכול להיות מכריע – יש הרבה אפשרויות וטכנולוגיה שצריך לדעת עליהן. כאשר אתם מקימים אתר עבור העסק שלכם, בחרו בחוכמה.

1) בחרו פלטפורמה אחת על פני אחרת (למשל כפי שהמלצתי, וורדפרס). ישנן פלטפורמות רבות לבחירה, אך העצה הטובה ביותר היא לבחור אחת ולהתמיד בה. זה יעזור לכם לייעל את תהליך תחזוקת האתר, הפיתוח והקידום של האתר שלכם.

2) בחרו איזה סוג של עיצוב אתם רוצים. זה טוב שיש לכם חזון ברור לגבי איך אתם רוצים שהאתר שלכם ייראה כך שמפתחים יוכלו לוודא שהוא תואם את החזון שלכם כשהם בונים אותו.

3) קבעו אילו תכונות חשובות ביותר לאתר שלכם – ניווט, טפסי יצירת קשר, פוסטים בבלוג?

ודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד, מחשב וטאבלט

התאמה למובייל היא המפתח לאתר מצליח. בימינו, אנשים עושים את רוב הגלישה שלהם במכשירים ניידים, למעשה יותר מ75% מהגולשים הם באמצעות המובייל. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהאתר שלכם לא יהיה ידידותי לנייד ושכל המבקרים שלכם יצאו ממנו ברגע שהם רואים שהוא לא תואם למכשיר שלהם. ישנן דרכים רבות לוודא שהאתר שלכם מותאם לנייד. כמו שימוש בעיצוב רספונסיבי או לוודא שהאלמנטים באתר תואמים לשני המצבים – מחשב ומובייל.

היו מוכנים לכתיבת התכנים והמדיה לאתר

היו מוכנים לכתוב את התוכן של האתר – זיכרו שהתוכן הוא מרכיב חשוב מאוד לקידום האתר, הכינו תמונות, מאמרים, פסקאות ותיאורים, בנוסף היו מוכנים לעדכן את האתר לעתים קרובות ככל האפשר.

הימנעו מתבניות והפכו את האתר שלכם לייחודי: אתם רוצים שהמבקרים יחזרו, אז צרו אתר נגיש ומיוחד.

השתמשו במדיה חברתית כדי לקדם את האתר שלכם: כדי שאנשים ימצאו את האתר שלכם, אתם צריכים לקדם אותו. המשמעות היא שימוש בכל פלטפורמת המדיה החברתית הזמינה.

בחרו בקפידה את שירות האחסון לאתר

אחסון אתרים? יש כמה דברים שכדאי לדעת, תרצו לבחור שירות אחסון אמין שמציע את כל התכונות והשירותים שהאתר שלכם ידרוש. הנה כמה טיפים לבחירת אחסון אתרים:

בשוק קיימים מספר סוגים של שרתי אחסון אתרים. מה זה בכלל אחסון? נדון בהרחבה במאמר אחר.

  1. אחסון שיתופי – מספר אתרים מאוחסנים באותו השרת, יתרון – מחיר זול , חסרון- איטי יותר.
  2. שרת פרטי (VPS) –  רק האתר שלכם מאוחסן בשרת, יתרון – מהיר יותר, חסרון – מחיר גבוה יותר.

קראו ביקורות על אחסון אתרים פופולריים כדי לראות מה אחרים אומרים עליהם. – בדקו את המחירים, התכונות וההצעות של חברת האחסון לפני התחייבות כלשהי. – היו מודעים לעלויות נסתרות כמו עלויות גיבוי או עלויות התקנה שעלולות לבוא עם השירות. – ודאו שחברת האחסון הרצויה תומכת פלטפורמת הפיתוח או הרחבות למסד נתונים שאתם מעוניינים להשתמש בהם.

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן