תכנון אסטרטגיה דיגיטלית

השיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות תפס תאוצה מאוד חזקה בשנים האחרונות. יותר ויותר חברות עוברות היום לשיווק הדיגיטלי בין אם זה בניית נכסים דיגיטליים וניהול קמפיינים על ידי גוגל או מאטה. בשביל לעשות קמפיינים טובים נדרשת אסטרטגיה טובה. בהתליך בניית האסטרטגיה, קודם נבין מה היא בכלל אסטרטגיה דיגיטלית ואיך אנחנו יוצרים אסטרטגיות שונות, כמו אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיית תוכן. נעבור תהליך עמוק על מנת להבין את העסק שלכם ונבנה את האסטרטגיות השונות שיתאימו בדיוק לאישיות שלכם ולצרכים העסקיים.

תכנון אסטרטגיה דיגיטלית

שיווק זה בין היתר מלחמה אבל בלי הרוגים. כדי שכח צבאי גדול רוצה לתכנן מבצע צבאי הוא בונה מערך אסטרטגי למלחמה. ככה זה בנוי גם בשיווק הדיגיטלי. בשביל לבנות אסטרטגיה שיווקית ברשת עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות קריטיות 

    • מי הקהל היעד– הדבר הזה, זה דבר מאוד אלמנטרי, אבל גם מאוד חשוב. אתם צריכים לדעת מי הוא הקהל היעד שלכם כדי לפרסם את המוצרים.
    • מה אתם מייצרים– האתר שלכם לצורך העניין הוא המוצר שלכם, בין אם זה אתר מכירתי או אתר אינפורמטיבי. אתם צריכים לידע את האנשים שלא מכירים אתכם מה אתם מוכרים ובנוסף למה כדאי להם לקנות מכם את המוצרים או השירותים שעליהם אתם עומלים. 
    • איפה כדי לפרסם – אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה הזאת אך ורק אחרי שעניתם על שני השאלות הראשונות. כלומר אתם צריכים לגשש באיזה אתרים אתם רוצים לפרסם. אם בעיתון יש שטח פרסום, אז גם באתר אינטרנט. אתם רוצים לעשות באנר גדול כדי לידע את האנשים שיש מבצעים ברשת שלכם באתר כמו וואלה או ואי נט. כמה זמן אתם רוצים שהבאנר יהיה באתר, חודש? שלושה שבועות? או שאתם רוצים לעשות פופ אפ, לפני הכניסה של האתר. 
      • הערה חשובה – אתם צריכים לצאת מנקודת הנחה שלכל משתמש יש "חוסם פרסומות", דהיינו, הוא לא יראה את הפרסומת שלכם, אתם צריכים להפעיל שיקול דעת האם שווה לכם לפרסם דברים באתר אינטרנט או דווקא בגוגל.
    • מתי לפרסם – על השאלה הזאת נדרשת מחשבה ותכנון מעמיק. יש לרוב החברות תרשים גאנט שנתי שעל פיו הם עובדים בו מצוינים מועדי חגים, חופשות וכו. הגאנט הוא כלי תכנון מעולה לאותו קו פעולה שלכם.
  • כמה כסף אתם משקיעים למסע פרסום 

ניוזלטרים 

אחרי שעניתם לעצמכם על השאלות האלה, הדרך קלה מאוד להוביל את עצמכם לשם, בנוסף לכך אתם צריכים לעשות גם ניוזלטרים, כלומר לבנות מערך שיווקי ופרסומי ולפרסם את המידע שאתם רוצים בין אם זה תרומה או קניית מוצר. הניוזלטר שלכם צריך מתוזמן למועד הרצוי. אתם יכולים לעשות אותו דו חודשי, חודשי, שבועי. תלוי בהחלטתכם.  

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן