סודות ה-SEO של גוגל: איך להגיע לראש תוצאות החיפוש

בשעה טובה החלטת לעשות פעולות שיווק ולקדם את האתר שלכם, פניתם לקידום אורגני אבל גיליתם שזה סינית בשבילכם, בואו ננסה לעשות לכם מעט סדר והבנה מה זה בכלל קידום אורגני, אילו פעולות נדרש לבצע ומהם העקרונות הבסיסיים של קידום אורגני.

דבר ראשון הסבר על מנוע החיפוש הנפוץ ביותר – גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, והוא המשאב מספר 1 שלכם בכל מה שקשור למציאת מה שאתם מחפשים באינטרנט.

SEO, קידום אתרים אורגני. מאז שגוגל הפכה לאחד ממנועי החיפוש הפופולריים ביותר באינטרנט, הוא היה גורם מפתח היכן ומה אנשים מוצאים באינטרנט. עם נתח שוק של כ-90% לשנת 2022, לא קשה להבין מדוע קידום אתרים הפך לחלק כה חשוב בניהול כל עסק באינטרנט. בין אם אתם רק מתחילים או פועלים כבר שנים, קידום אתרים יכול להיות כלי רב עוצמה שיעזור להעלות את הדירוג (דירוג = מיקום הנכס בתוצאות החיפוש) שלכם בגוגל ולהביא לכם יותר לקוחות, קידום אורגני בנוסף מבסס אוטוריטה בתחום. מאמר זה בוחן כמה תפיסות נפוצות לגבי SEO וכיצד הן עשויות להשפיע על קידום אורגני לאתר שלכם.

מאז הקמתה של גוגל, היו ויכוחים רבים על האופן שבו הם בוחרים אילו דפים מדורגים בראש. ולמרות שידוע כי הרלוונטיות, אורך התוכן וצפיפות מילות המפתח נלקחים בחשבון בעת ​​דירוג התוצאות, גוגל שומרת זמן רב על האלגוריתמים שלהם בסתר. כיום, יש יותר מידע אודות הדרישות של גוגול  ואנחנו יודעים על קידום אורגני הודות לשיתוף מידע נרחב. נוסף על כך, מומחי שיווק רבים ניסו לפרק ולנתח נתונים של שנים מעדכוני האלגוריתמים של גוגל כדי לקבל תמונה ברורה של איך הכל עובד. אבל עדיין יכול להיות מעט קשה להבין מה בדיוק מה עליכם לעשות אם אתם רוצים שהדף שלכם ידורג גבוה באופן אורגני ויוצג בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש.

ביטוי מפתח – מילות חיפוש

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שניתן לבצע באמצעות הרבה עבודה קשה ומסירות- לצערנו אין קיצורי דרך ונדרש להתמסר לתהליך ארוך טווח, אם אינכם מסוגלים לכך, פנו לגורמי שיווק אחרים , או שפשוט רכשו שירותיה של חברת קידום אורגני. הצעד הראשון הוא תמיד מחקר מילות מפתח – זה יעזור לכם לזהות מה אנשים מחפשים בגוגל. לאחר שזיהיתם מילות מפתח וביטויים, הצעד הבא שלכם הוא לוודא שהאתר שלכם מכיל תוכן עם המילים הללו. בנוסף, קישורים באיכות טובה מאתרים אחרים- קישורים חיצוניים חיוניים לדירוג האתר שלכם ב-Google, אילו דרכים ניתן להשיג קישורים נכנסים איכותיים? לעשות שיתופי פעולה עם אתרים אחרים או לרכוש קישורים. יש עוד דרכים, חיפוש מהיר בגוגל יתן לכם הסבר מפורט יותר.

יסודות ה – SEO על רגל אחת

אז כפי שכבר הבנת קידום אורגני הוא אחת הדרכים שבהן תוכלו להביא את העסק שלכם לדירוג גבוה יותר בגוגל, כלומר לתוצאות הראשונות. הצעד הראשון הוא לוודא שיש לכם עמודי תוכן, כמו מאמר או כתבה עם תוכן איכותי שאנשים רוצים לקרוא. לאחר מכן, עליכם לוודא שהאתר שלכם מעוצב היטב ובעל נראות טובה וחווית משתמש נעימה, בשפה המקצועית UI-UXץ

גורם נוסף הוא זמן טעינת האתר. עליכם גם לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי חיפוש על ידי הכללת מילות מפתח בכותרות, מטא ובגוף הטקסט. לבסוף, חשוב שתשלחו את האתר שלך לאינדוקס של מנוע החיפוש, או להסיר אינדוקס לעמודים לא רלוונטים

ניתוח נתונים  – אנליטיקס ומדדים

ידע בניתוח ומדדים חשוב בעת ביצוע אסטרטגיית SEO יעילה. ישנם סוגים רבים ושונים של מדדים שבהם מקדמים יכולים להשתמש כדי לעקוב ולמדוד את הצלחתם, כולל דברים כמו אופטימיזציה של מילות מפתח, שיעורי מעורבות ושיעורי המרה. סוג המדד שתבחר יהיה תלוי ביעדים של תהליך הקידום והשיווק שלכם. עם זאת, עדיף להימנע מהתמקדות רבה מדי בכל מדד אחד מכיוון שלקמפיין מוצלח יהיה שילוב של נתונים איכותיים וכמותיים כאחד.

עבודת אופטימיזציה טכנית – On site

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא נושא מורכב, אבל יש הרבה דברים בסיסיים שאתם יכולים לעשות בתור התחלה כדי לקדם את האתר שלכם, מה שנקרא – עבודת אופטימיזציה טכנית. לגוגל יש מספר גורמים טכניים שהיא לוקחת בחשבון בעת דירוג אתרים, והבנת הגורמים הללו תיתן לכם יתרון על פני המתחרים שלכם. לדוגמה, הרלוונטיות של תוכן למונחי חיפוש תעזור להגדיל את הדירוג שלכם בחיפוש אורגני. מילות מפתח בתגית המטא (Meta decsciption), בכותרות העמודים (H1) וב- Title ממלאות תפקיד מרכזי גם כן. הוספת קישורים פנימיים לעמודי תוכן על מנת לחזק את ביטויי המפתח. בנוסף, שיעור היציאה מדף הכניסה בדפים בודדים גם משחק תפקיד, כלומר; אם אנשים לא נשארים באתר שלכם מספיק זמן, ייתכן שהם משתמשים בכפתור 'הקודם' או לוחצים החוצה כי הם מצאו את מה שהם חיפשו מהר מהצפוי או שהתוכן לא מעניין אותם ומושך אותם להישאר. אתם יכולים לעקוב אחר זה על ידי ניתוח כמה זמן מבקרים נשארים בכל דף עם הכלי Google Analytics.

יצירת תוכן איכותי בעל ערך

  •  כבר הזכרנו את זה אבל מילות מפתח הן חלק בסיסי בכל אסטרטגיית אופטימיזציה SEO. אם אתם רוצים לקדם משהו ספציפי, חשוב להשתמש במילות מפתח בכותרת ובכל התוכן שלכם. כל עוד לא תגזימו עם הכנסת מילות מפתח לכל משפט (מה שיכול להוביל את גוגל להעניש את האתר שלכם ולעשות פעולה לגמרי הפוכה), שימוש במילות מפתח במקומות אסטרטגיים לאורך המאמר או התוכן יעזור להגביר את הרלוונטיות שלו עבור ביטויים או מילים מסוימות.
  •  איכות על פני כמות – פשוטו כמשמעו!
  • תוכן בעל ערך שמשאיר את הקורא עוד זמן באתר ( זמן יציאה מרגע הכניסה, זוכרים?)

להתבלט בעמוד תוצאות החיפוש – SERP

SERP הוא קיצור של Search Engine Result Page, ובעברית העמוד שבו מופיע התוצאה לחיפוש מסוים.

גוגל רוצה להציג למשתמשים שלה תוכן איכותי ורלוונטי. לשם כך, הוא מנסה להציג את התוצאות הטובות ביותר עבור שאילתות החיפוש הספציפיות שלהם ובתמורה לדרג אותן בהתאם. גוגל מדרג את דפי האינטרנט בהתבסס על מספר גורמים כמו כמה אתרים אחרים מקשרים לאתר שלכם בחזרה – קישורים חיצוניים, באיזו תדירות האתר שלכם מתעדכן, כמה זמן עבר מאז שהאתר שלכם עודכן לאחרונה ולאילו מילות מפתח אתם מבצע אופטימיזציה באתר שלכם.

לסיכום, אם אתם שוקלים להתחיל עם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), אל לכם לחשוב כי כתיבת תוכן טוב בלבד יעזור לכם להביא את האתר שלכם לדירוג טוב בתוצאות החיפוש של גוגל.

  1. מחקר מילות מפתח
  2. אופטימיזציה טכנית
  3. תוכן איכותי
  4. קישורים פנימיים וחיצוניים

עם זאת, יש בזה הרבה יותר מזה – יש המון דברים קטנים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את הדירוג של האתר שלכם, וגם אם אתם לא מכירים את כולם, יש הרבה כלים בחוץ שיכול לעזור לכם ללמוד את כל הטיפים והטריקים!

 

רוצים לדעת עוד קידום אורגני? דברו עם המומחים שלנו!

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן