מה זה אתר תדמית לעסקים, 5 יתרונות לבניית אתר תדמית לעסק

החלטתם לעבור לדיגיטל? מזל טוב! תהליך המעבר לדיגיטל יכול להיות לעיתים מבלבל, עמוס באפשרויות ומלא במושגים ב״סינית״ למי שאינם בעלי רקע בתחום. במאמר הקרוב אפרט ואסקור על פתרון הקמת אתר תדמית לעסקים כנכס דיגיטלי מניב. כאן תוכלו לקרוא על מה זה בכלל אתר תדמית, למי זה מתאים, מהם היתרונות של אתר תדמית ממיר ואיך תדעו שהעסק שלכם צריך אחד כזה?

אם אתם בעלי עסק, קטן או גדול, סביר להניח כבר שמעתם על המושג אתר תדמית מתישהו במהלך הקריירה שלכם. בעוד שנכסים דיגיטליים אחרים, כדוגמת חנות דיגיטלית, בלוג תכנים או אפילו עמודי נחיתה, זוכים לתהילה בקרב בעלי עסקים המחליטים לעבור לדיגיטל, נראה כי המעמד של אתר התדמית קצת שונה.

נתקלתי לאחרונה בלא מעט בלבול וחוסר בהירות בנוגע לאתר תדמית. בעלי עסקים רבים אינם מבינים באופן מלא את תכליתו של אתר התדמית ולכן אינם מעוניינים ״לבזבז״ כסף על אתר מכל מיני סיבות כאלה ואחרות. צורת חשיבה זו היא איננה נכונה כלל, להיפך! לא מדובר פה בבזבוז אלא בהשקעה בנכס דיגיטלי, ואם עושים את התהליך נכון ומשקיעים בבניית אסטרטגית נכונה, ההשקעה, כמו כל השקעה מוצלחת אחרת, תניב לכם תשואה שיכולה למנף את העסק למקומות מדהימים.

מה זה אתר תדמית?

ההגדרה הבסיסית לאתר תדמית, היא אתר אינטרנט שנועד לייצג עסק, בעל מקצוע או חברה. לרוב, אתרים מסוג זה מכילים מספר מועט של עמודים כמו אודות העסק או בעל המקצוע, דרכים ליצירת קשר, פירוט שירותים או קטלוג, ובלוג. אתר תדמית מצוין יכול לענות על מספר מטרות החשובות להצלחתו של עסק.

ראשית, האתר מהווה ייצוג דיגיטלי של תדמית העסק, כפי שאתם הייתם רוצים להציג אותה לקהל הרחב. במידה ומישהו מתעניין בשירותים שלכם או בעסק, הוא יוכל להתרשם ממי שאתם, מה השירותים שאתם מציעים ומה איכותם עוד לפני שבכלל יצר אתכם קשר.

שנית, אתר התדמית מאפשר משיכת לקוחות חדשים והכנסתם אל תוך המשפך השיווקי שלכם. באמצעות קידום אורגני נכון למשל, במידה ומישהו יחפש את התחום שלכם בגוגל, הוא יגיע לאתר יתרשם ולכן האתר יכיל טפסים ואפשרויות שיעודדו את הגולשים ליצירת קשר ולהפוך ללקוחות.

כמו כן, האתר יכול להיות אפיק אליו מוזרמים לידים מערוצי השיווק האחרים שלכם.

למי מתאים אתר תדמית?

בניית אתר תדמית: מה זה אתר תדמית לעסקים

אתר תדמית מתאים כמעט לכל התחומים, בין אם אתם יועצים, אדריכלים, עורכי דין או בעלי חברות גדולות, כנראה שזה יתאים לכם. כמובן שאם אתם מעוניינים למכור מוצרים או שירותים באינטרנט, נדרשת מערכת מורכבת יותר שמתאימה לצרכים של העסק, אבל עיקרון התדמית תמיד יישאר כבסיס לאתר.

מה היתרונות של בניית אתר תדמית לעסקים?

לאתר תדמית יש המון יתרונות מובנים וכן ניתן להפיק ממנו כמעט כל ערך ויתרון שישרת את פונקציית המטרה שלכם ואת אסטרטגיית הפעולה שבחרתם. כאן אציג את היתרונות המרכזיים, החשובים והבסיסיים ביותר, שאני זיהיתי מתוך עבודתי.

1. הדרך הטובה לבניית סמכות ואמינות

זהו גם היתרון החשוב ביותר בעיניי. באמצעות אתר תדמית שמותאם בדיוק בשבילכם, בעל תוכן איכותי, ערך אמיתי לגולשים ועיצוב המתאים לשפת המותג, תוכלו לבסס את הסמכות והאמינות שלכם בקרב הגולשים. הרבה נכתב על החשיבות הקריטית של נוכחות דיגיטלית כדי ליצר אמון בקרב הלקוח בעידן של ימינו, אתר תדמית מנצח יכול להוות מענה מדויק לצורך זה. ולהיפך, אתר לא מקורי או בעל נראות מיושנת ותוכן לא מעודכן, ירתיע גולשים רבים שרוב הסיכויים ידלגו למתחרים.

2. חסכון בעלויות הפרסום והשיווק

כן, כן! תחשבו רגע על שלטי חוצות או מודעה בעיתון… האם יש דרך לדעת כמה חשיפה קיבלה המודעה או השלט? או יותר ספציפית, כמה מקהל היעד של המותג נחשף למודעה? לא בהכרח. באתר תדמית לעומת זאת, יש אפשרות לערוך מעקב מדוקדק ועקבי אחר ביצועי האתר, רמות החשיפה בגוגל ודרך ערוצי השיווק האחרים, כניסות ועוד. בדרך זו ניתן לדייק את השיווק באופן עקבי, ולוודא שהוא משרת בצורה הטובה ביותר את אסטרטגיית השיווק שנבחרה ואת קהל היעד הרלוונטי למותג, ובכך לחסוך מאות ואלפי שקלים בחודש. ארחיב על כך עוד במאמר העוסק בשיווק.

 3. ביסוס מותג באמצעות בניית אתר תדמית

כיום אנשים מחפשים כמעט הכל באינטרנט ולכן נוכחות דיגיטלית כזאת שתבסס אתכם כמותג, היא חובה לכל בעסק או חברה. באמצעות אסטרטגיה שיווקית ושימוש בשפה ייחודית שתציג את הבידול העסקי שלכם, הן ברמת כתיבת תוכן מזוקקת ומדויקת והן ברמת העיצוב תבסס אתכם כמותג ותגדיל את המוניטין שלכם או העסק.

4. פריצת גבולות ודיגיטציה

מעסק לוקאלי או מותג מקומי, העסק שלכם יכול להגיע לכל מקום בגלובוס (כל עוד יש בו חיבור לאינטרנט, כמובן). אתר המכיל תוכן איכותי ובעל ערך כזה שיספק לגולש את כל המידע הנחוץ לו, מסרים חדים והנעות לפעולה כמו השארת פרטים, קביעת פגישה, הדרכה ועוד, יגרום לגולש לייצר אינטראקציה עם העסק שלכם בכל שעות היממה, גם שהעסק מחוץ לשעות הפעילות שלו. שימוש בדיגיטציה רלוונטית באתר יחסוך לכם זמן ויאפשר לכם לעסוק בדברים החשובים באמת בעסק.

 5. להציג גם את ה״מי״ ולא רק את ה״מה״

באמצעות אתר לעסקים ניתן להציג ׳האדם שמאחורי המותג׳. השוק היום מוצף בנותני שירות ועסקים בכל התחומים. זוהי ברכה אמיתית, אך גם מוסיף אתגר לשיווק עסק המתקשה להביא את הערך המוסף שלו לפרונט. הצגת ה״מי״, האנשים שמאחורי המותג, בונה אמון, מייצרת הזדהות ורגש ובמידה והחוויה היא חיובית, אז גם פעמים רבות מניעה לפעולה.

אתר תדמית איכותי

הוא כזה שיציג בחוכמה את העסק, ייעודו וחזונו, את המוצרים או השירותים של העסק ואת הפתרונות שהוא מציע, אך גם יספק הצצה אל ׳מאחורי הקלעים׳ של המותג, על ידי שילוב של תמונות ובעלי תפקידים בחברה ובעסק, תקציר על כל איש ובעלת תפקיד ואף סרטוני תדמית של המותג. אתרי תדמית שכזה יעניק ללקוח צד אנושי, ייצר אמון וקרבה ויצמצם את תחושת הניכור שעשויה להפריע לתדמית הרצויה.

סיכום

בניית אתר תדמית לעסקים ממיר ומצליח שיקפיץ את העסק שלכם גבוה, ובכלל אם אתם רוצים אתר שישקף את הערכים והמותג שלכם. ולהימנע מכשלון של הנכס הדיגיטלי, המסקנה היא שנדרשת אסטרטגיה חזקה ואיכותית, כזאת שתדהים את הגולשים ובכלל את המתחרים שלכם.

איך תדעו שהעסק שלכם צריך אתר תדמית? עברו על היתרונות של אתר תדמית, במידה ואתם מזהים לפחות יתרון אחד שיוכל לסייע לכם להקפיץ את העסק כמה רמות קדימה- כתבו לנו או השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת אפיון ראשונית ללא עלות!

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן