מה זה SEO ואיך קידום אורגני תורם לעסק

קידום SEO נועד להביא לקוחות אליך בצורה פאסיבית, שכן על ידי הגעה לעמוד הראשון בגוגל, תוכל למשוך עד מאות לקוחות חדשים. אז מה הוא קידום SEO ותרומתו לעסק? – מתחילים.

שיווק דיגיטלי – קצת מספרים

שיווק דיגיטלי, אשר מתבצע ברחבי האינטרנט, נמצא כל היום סביבנו. בשנת 2019 הדבר הפך לרשמי, כאשר לראשונה עבר סך ההשקעות בפרסום דיגיטלי (1.68 מיליון שקלים) את סך השקעות הפרסום בטלוויזיה (1.58 מיליון שקלים). 

הגידול האמור נראה כמתבקש, זאת לאור היקף השימוש שלנו ברשתות החברתיות בפרט, וההתעסקות המוגברת בטלפון בכלל. אם כן, מהו השיפור הגלום בפרסום דרך הטלפון?

יתרונות השיווק הדיגיטלי – לפני שמגיעים למנה העיקרית

לפני שנסביר לכם מה הוא SEO ותרומתו לעסק, הרשנו לנו לבסס לכם בסיס ידע על עולם השיווק הדיגיטלי. 

ככלל, נהוג להכיר בשלושה יתרונות עיקריים אשר הביא השיווק הדיגיטלי עמו, לעומת השיווק בעבר – יעילות מוגברת, ניטור חכם יותר ותמורה טובה יותר למחיר.

שיווק דיגיטלי חכם יותר

בעבר, שיווק היווה מעין יריה באפלה. מודעה גנרית בעיתון, ואף פרסום בשעת הפריים טיים של הטלוויזיה, לא פנתה בהכרח לצרכנים הספציפיים של אותו מוצר.

כיום, השיווק הדיגיטלי מאפשר ניתור של לקוחות ספציפיים. בין היתר, ניתן למנות גיל, מגדר, אזור מגורים וחיפושים אחרונים בטלפון ככלי ניטור שונים. כך, יכול בעל עסק בתחום הטואליטיקה להפנות מבצעי טיטולים להורים, שמפו לבחורה שבציעה החלקה אתמול ודוגמאות רבות נוספות. 

שיווק דיגיטלי יעיל יותר

כאמור לעיל, השיווק הדיגיטלי פועל בצורה חכמה הרבה יותר. משכך, אחוזי ההצלחה שלו מרשימים למדי, וסביר להניח שעוברים את שיעורי ההמרה בעבר. בהמשך נצלול קצת יותר למספרים, תישארו איתנו.

שיווק דיגיטלי רווחי יותר

אז אמרנו שהשיווק חכם יותר, ואמרנו שהוא יעיל יותר מבעבר, כך שהוא פונה ללקוחות שסיכוי הרכישה שלהם גבוה. משכך, עולה ששיעור התשואה שלו, על כל שקל שהושקע, משתלם למדי.

לשם המחשה, עולם בעולם הפרסום הממומן, הנשלט על ידי גוגל ופייסבוק, בממוצע כל דולר שהושקע, הניב 2 דולר חזרה. 

אבל, לא לשם כך נתכנסנו. אם כן – מה הוא קידום SEO?

קידום SEO – הטרגוט הפאסיבי בשוק

אז כאמור, לאחר ההקדמה הארוכה, נתפנה לענות על השאלה – מה הוא קידום SEO ותרומתו לעסק שלנו?

SEO, בלועזית Search Engine Optimization, ובעברית קידום במנועי חיפוש, הוא אחד מאפיקי השיווק הדיגיטלי הקיימים בשוק, לצד הקידום הממומן שהזכרנו קודם. אפיק שיווק זה מתבסס על טיוב אתר האינטרנט, כך שיעמוד בדרישות הצורניות והטכניות שגוגל דורשת.

העובדה שהוא אפיק הטרגוט הפאסיבי בשוק, היא הסיבה הפשוטה שאנשים מחפשים בגוגל מה שהם צריכים, ומגיעים אליך. יותר פאסיבי מזה?

על רגל אחת – איך זה עובד?

מנוע החיפוש של גוגל מתבסס על פיתוח של החברה שנקרא Crawler או זחלן. אותו זחלן בוחן את כלל אתרי האינטרנט שמחוברים לרשת, לרוב לדרישתם, וממפה אותם. המיפוי בוחן את עץ האתר, מספר העמודים והפוסטים, משקלו ורבים נוספים.

כאן נכנס תפקידו של ה – SEO לתמונה. על ידי עמידה בכל הפרמטרים אותם גוגל מגדיר כסממני איכות, יתקדם האתר במעלה המקומות, כאשר המטרה העיקרית היא להגיע לחציו העליון של העמוד הראשון של החיפוש.

תרומתו של SEO לעסק – המספרים מדברים בעד עצמם

בואו נדבר על ביטוי החיפוש "אופניים חשמליים להשכרה בתל אביב". נניח שלביטוי זה יש 1,000 תוצאות חיפוש בחודש, בשם הנוחות. 

במידה והמאמר שלכם נמצא במקום השלישי, על פי הסטטיסטיקה, תזכו לכ – 1,100 הקלקות. אם המאמר מעולה, מדובר על לא מעט מכירות. אגב, המקום הראשון – יביא לכם 2,500. רק אומרים.

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן