חנות דיגיטלית לעומת אתר תדמית: מה ההבדל, ואיך תדעו מה אתם צריכים?

לאתר חנות דיגיטליות ואתר תדמית יש דבר אחד משותף – הם נועדו לעזור לכם לבנות את העסק שלכם באינטרנט או מחוצה לו. הם כלים חיוניים המשמשים לשיווק מוצרים ושירותים, יצירת לידים והמרות, ובניית אמון ואמינות עם קהל היעד שלכם בתהליך. אבל איך אתם יכולים לדעת אם אתם צריכים חנות דיגיטלית או אתר תדמית? ומה ההבדלים העיקריים ביניהם, בכלל? הינה בקצרה – חנות דיגיטלית לעומת אתר תדמית.

מהו אתר חנות דיגיטלית?

חנות דיגיטלית מאפשרת לכם לקנות ולמכור מוצרים ושירותים באינטרנט.

חנות דיגיטלית הוא אתר עם עגלת קניות המאפשרת לאדם פרטי או לעסק למכור מוצרים באתר שלהם. זה ידוע גם בתור חנות מקוונת. במקום חנות פיזית, אתם יכולים למכור מוצרים באינטרנט דרך אתר אינטרנט. הוא מאחסן מידע על המוצר, עסקאות וניהול הזמנות, משלוחים ועוד.

ישנם סוגים רבים של מודלים של חנות דיגיטלית כגון B2B לעסקים, B2C ועוד. זה מבוסס על לקוחות היעד ופלחי השוק שלכם.

מהם אתר תדמית?

אתר תדמית הם אתר המדגיש את התדמית והזהות של הארגון, כך שהוא בדרך כלל מכוון יותר לשיווק ויחסי ציבור. בדרך כלל באתר תדמית תמצאו מידע על החברה, המוצר ו/או השירות. המטרה היא לגרום למשתמש להכיר את המותג ולקדם את החברה או העסק.

כיצד לבחור בין שני סוגי אתרים אלו

בחירה בין חנות דיגיטלית לאתר תדמית היא החלטה חשובה.בשורה התחתונה על מנת להחליט איזה סוג אתר אתם רוצה, חשוב לקחת בחשבון גורם חשוב: מה הן המטרות של העסק שלכם.

נכון, לפעמים הקו בין הבחירה בהשקעה בחנות מכירות או בניית אתר תדמית לעסק נראה ברור, אך ישנם מקרים בהם הגבול מטושטש ולא ברור מה צריך. למשל שירותים, עם העסק שלכם מוכר שירותים כלשהם, ישנה שאלה האם להקים חנות דיגיטלית ולמכור שם השירותים או להקים אתר תדמית ולהציג את השירותים באתר.

מה נכון? הכל תלוי בשאלה – מה המטרות העסקיות שלכם, אין תשובה טובה או לא נכונה. מה שנכון הוא מה שמשרת את המטרות העסקיות שלכם.

בהמשך לדוגמא למעלה, במקרה הזה הייתי אומר שחנות דיגיטלית דורשת תפעול וטיפול בהזמנות, אם זה משהו שאינכם מעוניינים לבצע – לכו על אתר תדמית ותקדמו את מיתוג העסק. 

במידה ואתם רוצים לנהל את ההזמנות, תשלומים ולקוחות מהאתר האינטרנט , חנות מכירות דיגיטלית יכולה להיות אפשרות מעולה עבורכם.

זכרו כי כל אתר תדמית יכול להפוך לחנות דיגיטלית ולהיפך, אך מומלצת לבחון את המטרות העסקיות והאסטרטגיה שלכם ולהתאים מוצר מדויק ולהימנע משינויים עתידיים.

 

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן