מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית

יש לכם עסק או מוצר שאתם רוצים להראות לעולם, אז החלטתם לייצור נוכחות דיגיטלית ופתאום נחשפתם למושגים כמו עמוד נחיתה ואתר תדמית ולא הבנתם מה ההבדל בניהם? בואו ננסה לעשות לכם סדר.

אולי שמעתם על דפי נחיתה וגם על אתרי תדמית. מה ההבדל? למרות שהם אולי יכולים להיראות דומים, ישנם מספר הבדלים עיקריים בין השניים. אנסה לעשות קצת סדר ולהסביר לכם מה המטרות של דפי נחיתה ואתרי תדמית כך שתוכלו לבחור איזה מהם מתאים ביותר לצרכים שלכם.

מטרות

זה לא סוד שהאינטרנט שינה את האופן שבו אנחנו עושים עסקים. אתרים לעסקים הפכו חיוניים לשיווק, גיוס עובדים, יצירת קשר עם לקוחות ועוד ועוד. עם זאת, ישנם שני סוגים של אתרים המשמשים למטרות אלו: דפי נחיתה ואתרי תדמית.

מה זה בעצם דף נחיתה או עמוד נחיתה? דף נחיתה משמש לעתים קרובות כשלב מתווך לפני שמישהו מבצע רכישה או נרשם למשהו. ניתן להתאים אותו בקלות לכל מטרה (כגון קידום מוצרים חדשים) אך לא אמור להכיל מידע קריטי ומפורט על החברה עצמה. דף הנחיתה מאוד ממוקד מטרה והנושא שלו מאוד ברור – הרשמה לסדנא או מכירת מוצר יחיד. לעומת זאת, אתרי אינטרנט תדמיתיים נועדו לספק מידע מקיף על חברה על מנת למכור או להציג את המוצרים או השירותים שלה, אתר תדמית יכיל מידע רב על מנת לבנות סמכות אוטוריטה.

תכונות 

אתר תדמית הוא לרוב האתר הראשי של העסק שלכם, הנכס הדיגיטלי המרכזי בו מרכזות כל פעולות הדיגיטליות שלכם, בעוד שדף נחיתה משמש בדרך כלל ליצירת לידים. המטרה של דף נחיתה היא לגרום למבקר להירשם למשהו שמוצע באתר. מצד שני, באתר תדמית יהיה מידע רחב יותר על מה החברה שלכם עושה, מי אתם ומדוע החברה נמצאת בתחום או מה היתרונות שלה. אתרים לעסקים יכולים להיות דרך מצוינת לבנות מודעות למותג ולבסס אמינות מול לקוחות פוטנציאליים -כיום הדרך הטובה ביותר לביסוס אוטוריטה בתחום היא אתר אינטרנט. רגע לפני שאתם מחליטים איזה מוצר מתאים לכם, חשוב לדעת איזה סוג אתר יתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים העסקיים שלכם, ואילו מטרות תרצו להשיג מנכס זה. הבנת ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית עשויה לעזור לכם לקבל את ההחלטה הזו.

דף נחיתה נועד ״ללכוד״ את המידע של המבקר – איסוף לידים, בדרך כלל באמצעות הצעה בתמורה לפרטי הקשר שלו. עמוד הנחיתה צריך להיות מאוד פשוט בעיצובו להיטען במהירות, לכלול מעט אלמנטים מסיחים בעמוד,מאוד ממוקד במסר שהוא מעביר וניתן לבנות אותו די במהירות. להבדיל מאתר תדמית שהוא מספק לאנשים את כל המידע הדרוש על החברה שלכם, מי אתם ועד מה שאתם עושים. ישנם סוגים רבים ושונים של שימושים ומטרות שניתן להשתמש בהם עבור שני סוגי אתרים שונים אלה. ההמלצה שלי היא תמיד היא להבין איזה צרכים יש לכם בעלי העסקים ולאחר מכן להתאים את המוצר לתוכנית האסטרטגית.

עיצוב אתרים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך בכל הנוגע לבניית אתר הדמית או עמוד הנחיתה שלכם. יצירת עיצוב לאתר שהוא גם אסתטי וגם ידידותי למשתמש ולהתאים אותו למטרות שלכם. מרכיבי המפתח של עיצוב אתרים כוללים סגנון, ניווט, פריסה, אינטגרציה של מדיה חברתית, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), עיצוב רספונסיבי, אלמנטים עיצוביים אינטראקטיביים (למשל, טפסים או וידאו) ועוד.

אסטרטגיה

דפי נחיתה בדרך כלל יעילים יותר ליצירת לידים והמרה. לרוב יש להם קריאה ברורה המניעה לפעולה, השארת פרטים או הרשמה לרשימת התפוצה. דפים אלו ממוקדים יותר. אתרי תדמית, לעומת זאת, מתמקדים בדרך כלל פחות בהנעת מכירות בכל עמוד, אלא מתמקדים יותר במתן מידע על המוצרים או השירותים של החברה שלכם וביסוס סמכות. לדוגמה, אם אתם מוכרים טיפולי אסתטיקה, כנראה שתרצו לכלול שאלות נפוצות לגבי טיפולים אלה ומידע אודות כל טיפול.

אתרי תדמית או עמוד נחיתה מגבירים את הנראות הדיגיטלית שלכם, חשוב לשים דגש על שילוב אלמנטים של עיצוב אתרים ידידותיים לקידום אתרים ותוכן באיכות גבוהה. מתוך מחשבה על כך, כאשר בוחנים איזה סוג אתר מתאים לעסק שלכם, קחו בחשבון מי יבקר בו ולמה הם ישתמשו בו.

סיכום

הדבר הראשון לפני שאתם בכלל ניגשים לבניית אתר תדמית או עמוד נחיתה, עצה שלנו -או בכלל לפני הקמת כל נכס דיגיטלי שהוא – השלב הראשון הוא הבנת הצרכיים הארגוניים או העסקיים שלכם. מיפוי הצרכים של העסק יתנו לכם מפה ויזואלית של מטרות אליהן תרצו להגיע, מטרות אלה יהיה קל יותר להלביש על נכס דיגיטלי שיוכל לעזור לכם להשיגן.

 

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן