אסטרטגיה דיגיטלית: מדוע לנכסים דיגיטליים חייבת להיות אסטרטגית פעולה

מה הופך נכס דיגיטלי למצליח ואיך זה קשור לאסטרטגיה דגיטלית ארוכת טווח? לא ניתן להפריז בחשיבותה של שאלה זו בגלל השינויים המתמידים שמתרחשים כיום בענף. קחו לדוגמא את העובדה שלמעלה ממחצית מהאנשים שפותחים עסק מקוון כזה או אחר לפי הסטטיסטיקה נכשלים תוך שלוש שנים. אם אתם רוצים להצליח באינטרנט ומחוצה לו, חשוב לשאול את עצמכם את השאלה מהן המטרות והייעדים שאתם רוצים להשיג מהנכס שלכם, בין אם מדובר בעמוד הפייסבוק שלכם, אתר תדמית ועד אתר קורסים, ולוודא שהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם משקפת את הדרך להשיג את המטרות העסקיות שלכם. הנה מה שאתם צריכים לעשות כדי שהאסטרטגיה הדיגיטלית תתמוך ביעדים העסקיים שלכם לנכסים דיגיטליים מצליחים.

מה זה בכלל אסטרטגיה דיגיטלית?

אסטרטגיה דיגיטלית היא תוכנית פעולה פורטת שמטרתה לאחד ולשמור על כל הנכסים הדיגיטליים שלכם כדי שיעבודו יחד בצורה סינרגטית, כלומר, לשמור שהנכסים הדיגיטליים שלכם משרתים את המטרות והייעדים העסקיים שלכם. זה כולל הכל מעיצוב האתר, מדיה חברתית, מיתוג, פוסטים ברשת, איזה פוסטים באיזו תדירות, ערוצי שיווק, אתגרים ופתרונות ועוד. עם אסטרטגיה דיגיטלית ארוכת טווח, תוכלו להישאר צעד אחד לפני המתחרים שלכם מבלי שתצטרכו לדאוג לפרטים או להיות תגובתיים בכל הקשור לשיווק או עדכון האתר שלכם, להגיב לתנודות בשוק ולשמור על פעילות דיגטלית רציפה.

הכלים להשגת המטרות שלכם

בעולם הדיגיטלי, רבים נוטים לחשוב שהאתר שלכם הוא רק משהו שאתם צריכים ולא העסק שלכם. אבל במציאות, האתר שלכם הוא הבסיס לעסק שלכם. יש להסתכל על אתר תדמית לעסק או נכס דיגיטלי כאחד מכלים רבים להשגת המטרות העסקיות שלכם. דרך אגב, גם עמוד פייסבוק נחשב כנכס דיגיטלי.

יצירת מטרות ותוכנית אסטרטגית דיגיטלית

אין טווח אחד שמתאים לכולם עבור אסטרטגיה דיגיטלית. אסטרטגיה דיגיטלית יכולה להיות לכל תקופה שתשרת אתכם, רצוי לטווח ארוך עם תחנות על מנת לעקוב אחר ההתקדמות ולבצע התאמות נדרשות. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת יצירת המטרות והתוכניות שלכם.

חלק מהשיקולים הללו כוללים את הדברים הבאים: מי קהל היעד שלכם? מהן המטרות שאתם רוצים להשיג עם הנכסים הדיגיטליים שלכם? כמה כסף אתם מוכנים להוציא על שיווק ברשתות חברתיות? באיזה סוג תוכן אתם רוצים להשתמש בנכס שלכם? (כלומר בלוגים, סרטונים, פודקאסטים) האם אתם רוצים להשקיע בעיצוב אתרים? אלו הן רק חלק מהשאלות שיעזרו לקבוע איזה סוג של נכסים דיגיטליים הכי מתאימים לצרכים שלכם. חשוב שלכל נכס תהיה תוכנית אסטרטגית משלו – ארוכת טווח או קצרת טווח, תלוי ביעדים ומטרות. מכיוון שלא כל פלטפורמה צומחת באותו קצב. המטרה עם זה היא ליצור יותר נראות עבור העסק שלכם על ידי הגברת המודעות לגבי המותג והמוצר שלכם דרך כל ערוץ, שעשוי להיות שונה מערוצים אחרים.

השגת היעדים שלכם

המפתח להשגת היעדים שלכם הוא להיות צמוד לתוכנית האסטרטגית. אסטרטגיה דיגיטלית יכולה לעזור לכם ליצור יעדים עבור הנכסים הדיגיטליים שלכם ולהגדיר לעצמכם אבני דרך מדידות וניתנות להשגה. אמות מידה אלה יעזרו לכם למדוד את הצלחתכם ולזהות תחומי שיפור.

עם האצבע על הדופק

ארגונים מצליחים אימצו מערך של אסטרטגיות דיגיטליות כדי לעלות על יריביהם, מניצול טכנולוגיה חדשה ועד ניצול של נטיות משתנות של לקוחות. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לחברה שמבצעת את האסטרטגיה הדיגיטלית המושלמת היא Adobe. בשנת 2013, המותג עבר מתוכנה פיזית ל-Creative Cloud המקוון לחלוטין. החברה פנתה לענן כדי לסייע למספר ההולך וגדל של עסקים בטרנספורמציה דיגיטלית. ההחלטה שלהם בהחלט השתלמה והחברה המשיכה לקצור את הפירות, והשיגה הכנסות שנתיות שיא של 12.87 מיליארד דולר ב-2020.

האסטרטגיה הדיגיטלית של עסק צריכה להיות בנויה על בסיס של חדשנות מתמשכת והתאמה למותג, במטרה ליצור ערך לטווח ארוך. הסביבה הדיגיטלית מתפתחת כל הזמן וחשוב להישאר מעודכנים כדי שהעסק שלכם יוכל להמשיך לפרוח.

לסיכום

אם יש לכם עמוד באחת מרשתות המדיה, או אתר מכל סוג כלשהו וטרם בניתם לו תוכנית אסטרטגית, עזבו הכל והכניסו בלו״ז זמן לבניית תוכנית זו. ככל שתקדימו כך תטיבו עם העסק שלכם. אסטרטגיה דיגיטלית היא החלק החשוב ביותר ביצירת נכסים דיגיטליים, היא חייבת להיות חלק גדול בתוכנית העסקית, הוראות הפעלה לנכס שלכם והתמודדות עם אתגרים הצפויים.

מכיוון שהעולם הדיגיטלי דינאמי מאוד, חשוב להיות ערוכים לכל תרחיש אפשרי. כך תמנעו מהוצאות כספיות מיותרות.

בפעם הבאה שאתם מקימים נכס דיגיטלי – דרשו תוכנית אסטרטגית.

 

אהבתם? שתפו עם חברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן